UNDERGRADUATE DEGREE INTERNATIONAL PROGRAM
UNDERGRADUATE DEGREE INTERNATIONAL PROGRAM
TBS is the first of its kinds of institution that established the BBA program in 1992. BBA program is taught at Thaprachan campus. The students can choose their majors in accounting, finance, and marketing. All the programs will be provided in English from the TBS’s lecturers and exchanged lecturers from the world leading institution including the well-known businessman.
A graduate in Accountancy can work in various sectors including the government, private industry, or as a self-employed professional in the field of accounting. They can be involved in accounting, auditing, internal auditing, taxation, investment, and other related areas. Additionally, the Accountancy Profession Act of 2004 specifies that individuals practicing accounting must hold a degree in Accountancy, ensuring that graduates with an Accountancy degree are highly sought after in the market.
Program Overview
Bachelor in Accounting (edited) 2013
Bachelor in Accounting (edited) 2015
Bachelor in Accounting (edited) 2018
Bachelor in Accounting (edited) 2023
Bachelor in Business Administration (edited) 2013
Bachelor in Business Administration (edited) 2015
Bachelor in Business Administration (edited) 2018
Bachelor in Business Administration (edited) 2023
Program Majors
BBA program purposes to train our students to have global perspective and more proper in work environment as professional including support students to have wider vision by exchange programs in another world leading of business school across globe.
BBA program is accredited in the level of domestic and international prestige by the student’s potential in many competitions including work experiences after graduation.
Accounting
เรียนรู้แนวคิดเกี่ยวกับการบันทึกและวิเคราะห์รายการค้าทาง ธุรกิจโดยครอบคลุมแนวคิดและเครื่องมือด้านการบัญชีการเงินและการบัญชีบริหารในลักษณะที่เชื่อมโยงและสะท้อนความสัมพันธ์กับกลยุทธ์ตลอดจนการดำเนินกิจกรรมต่าง ๆ ทางธุรกิจโดยมุ่งเน้นการพัฒนาทักษะในการแปลความหมายของข้อมูลทางการบัญชีและการเงินเพื่อนำมาใช้ในการวางแผน และการตัดสินใจที่สำคัญ ๆ ทางธุรกิจ
Finance
เรียนรู้แนวคิดและพัฒนาทักษะการตัดสินใจทางการเงินเพื่อสร้างมูลค่าแก่กิจการ การลงทุนในโครงการต่างๆ การจัดหาเงินทุน การบริหารสภาพคล่อง การลงทุนในหลักทรัพย์และอนุพันธ์ทางการเงินรวมทั้งการบริหารความเสี่ยงทาง การเงินซึ่งเน้นแนวคิดที่สำคัญและจำเป็นต่อองค์กรทุกประเภทในปัจจุบัน
Marketing
เน้นการผลิตผู้บริหารการตลาดมืออาชีพ ปฏิบัติได้จริง มีความคิดสร้างสรรค์ มีจริยธรรมและมีความรับผิดชอบต่อสังคม ผู้เรียนจะสามารถวิเคราะห์สถานการณ์ทางการตลาดได้อย่างลึกซึ้งและทันเหตุการณ์ สามารถกำหนดกลยุทธ์การตลาดที่มีประสิทธิภาพ เพื่อนำธุรกิจให้ประสบผลสำเร็จและดำรงอยู่อย่างยั่งยืน
คณะพาณิชย์ฯ ม.ธรรมศาสตร์ ขอแสดงความยินดีกับนักศึกษา “ทีม E” ที่คว้ารางวัลชนะเลิศ จากกิจกรรม workshop
คณะพาณิชยศาสตร์และการบัญชี มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ ขอแสดงความยินดีกับ ศาสตราจารย์ ดร.ภวิดา ปานะนนท์ อาจารย์ประจำสาขาวิชาบริหารธุรกิจระหว่างประเทศโลจิสติกส์และการขนส่ง