INTEGRATED BACHELOR’S AND MASTER’S DEGREE PROGRAM
IN BUSINESS AND ACCOUNTING
INTEGRATED BACHELOR’S AND MASTER’S DEGREE PROGRAM
IN BUSINESS AND ACCOUNTING
This innovative program is the first and only one of its kind in Thailand. The program involves five years of intensive study at Tha Prachan campus. The outstanding feature of this program is to concentrate on problem-solving skills of business leaders and competencies in various disciplines.
The first 3.5 years at undergraduate level emphasizes learning a variety of business perspectives and tools to equip students with flexibility to work in various business environments. The latter 1.5 years before graduating emphasize business Internship and independent study project to prepare students to be mid- and high-level business managers immediately upon completing the program.
Included: 4 Programs
This program is not confined to studying business cases and business problems in classroom. Students are also encouraged to work for the business sector, society and community. Students are required to design and carry out business campaigns that benefit society and the country. The objective of this project is to emphasize that businessmen must be responsible to society, which corresponds with Thammasat University’s philosophy and modern good governance principle.
การบัญชี
เรียนรู้แนวคิดเกี่ยวกับการบันทึกและวิเคราะห์รายการค้าทาง ธุรกิจโดยครอบคลุมแนวคิดและเครื่องมือด้านการบัญชีการเงินและการบัญชีบริหาร ในลักษณะที่เชื่อมโยงและสะท้อนความสัมพันธ์กับกลยุทธ์ตลอดจนการดำเนิน กิจกรรมต่าง ๆ ทางธุรกิจโดยมุ่งเน้นการพัฒนาทักษะในการแปลความหมายของข้อมูลทางการบัญชีและ การเงินเพื่อนำมาใช้ในการวางแผน และการตัดสินใจที่สำคัญ ๆ ทางธุรกิจ
การเงิน
เรียน รู้แนวคิดและพัฒนาทักษะการตัดสินใจทางการเงินเพื่อสร้างมูลค่าแก่กิจการ การลงทุนในโครงการต่างๆ การจัดหาเงินทุน การบริหารสภาพคล่อง การลงทุนในหลักทรัพย์และอนุพันธ์ทางการเงินรวมทั้งการบริหารความเสี่ยงทาง การเงินซึ่งเน้นแนวคิดที่สำคัญและจำเป็นต่อองค์กรทุกประเภทในปัจจุบัน
การตลาด
พัฒนา ความคิดริเริ่มสร้างสรรค์และการแสดงออกเพื่อนำเสนอ สินค้าและบริการที่สอดคล้องกับความต้องการของกลุ่มเป้าหมายโดยนำความรู้ เกี่ยวกับพฤติกรรมผู้บริโภคและการวางแผนการตลาดมาใช้สร้างความได้เปรียบใน การแข่งขันและความพึงพอใจให้ผู้ซื้อโดยคำนึงถึงจริยธรรมตลอดจนผลกระทบต่อ สังคมและสิ่งแวดล้อม
บริหารธุรกิจระหว่างประเทศโลจิสติกส์และการขนส่ง
ศึกษา รูปแบบและวิธีการดำเนินธุรกิจระหว่างประเทศซึ่งมีความซับซ้อนทั้งใน ด้านการบริหาร การเงิน การค้า การนำเข้า-ส่งออกโดยเฉพาะอย่างยิ่งการขนส่งระหว่างประเทศในรูปแบบต่างๆ ตลอดจนการบริหารโลจิสติกส์และโซ่อุปทานที่มีความสำคัญในการสร้างมูลค่าเพิ่ม และศักยภาพในการแข่งขันให้กับธุรกิจ
ผู้ช่วยศาสตราจารย์เอกรินทร์ ยลระบิล รองคณบดีฝ่ายกิจการองค์กรและความยั่งยืน พร้อมด้วย คุณณธษา ลักษณะวิมล คุณสุนิษา ชุติมานุกูล